Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29 30 31
Schůzka s rodiči
1
Rozvrh hodin na nový školní rok
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
Drobečková navigace

Úvodní strana > Mateřská škola > Zápis do MŠ

Zápis do mateřské školy

Informace k zápisu ukrajinských dětí v termínu 6. 6. 2022 najdete ZDE.

Žádost o přijetí ukrajinských dětí k předškolnímu vzdělávání

Kritéria pro přijímání dětí   

O přijetí či nepřijetí dítěte rozhoduje ředitel společného zařízení podle daných kritérií. S účinností od 1. 2.2018 ředitelka ZŠ a MŠ Rabštejnská Lhota stanovuje kritéria a bodový systém, podle kterého bude postupovat při přijímacím řízení.

  • Dítě má trvalé bydliště v obci - 10 bodů
  • Děti v posledním roce před zahájením školní docházky - 5 bodů
  • Děti, které dovrší k 1.9. příslušného roku 3 let - 4 body

Předškolní vzdělávání se organizuje pro děti ve věku zpravidla od 3 do 6 let, nejdříve však od 2 let (děti, které dovrší k 31.8. dvou let). Při shodném počtu bodů rozhoduje věk dítěte (starší má přednost). O přijetí nerozhoduje datum podání ani pořadí podané přihlášky.

O nás

Od září 2021 jsme se přestěhovali do nově postavené budovy mateřské školy, kapacita naší MŠ je 50 dětí. Máme dvě oddělení - Sluníčka pro mladší děti a Motýlci pro starší děti. 

Úplata za MŠ

  • celodenní provoz 350 Kč/měsíc
  • červenec, srpen se školné neplatí

Rady rodičům

Jak připravit dítě před nástupem do MŠ

  • samostatně se najíst
  • nazutí bačkor, bot
  • zvládnout první kroky při oblékání (natažení punčocháčů, tepláků, vědět, kam obléci triko, bundu, atd.)
  • hygienické návyky (používání kapesníků, umět používat WC) 

Co dítě potřebuje do MŠ

  • bačkory
  • tepláky, hrací kalhoty, pyžamo
  • náhradní věci na převlečení (triko, kalhoty, ponožky, punčocháče, spodní prádlo)
  • kapsář
  • hrneček z umělé hmoty
  • papírové kapesníky

Zralost pro vstup do MŠ a úspěšná adaptace dítěte v MŠ je závislá na

  • samostatnosti dítěte v novém prostředí
  • chuti dítěte vstoupit do kolektivu a hrát si s ostatními
  • míře psychické odolnosti dítěte
  • natrénovaném odloučení od rodičů
  • dobrém navázání kontaktu učitelka - dítě - rodič

Svému dítěti pomůžete především pokud:

  • jste si sami jisti, že dítě je v dobrých rukou berete pláč, který je projevem stesku při odloučení za součást adaptace
  • pomůžete rozptýlit jeho nejistotu a úzkost a obavy, zvolíte krátké loučení mezi dveřmi a ujištění, že si pro něj přijdete v určitý čas
  • klidně předáte dítě do péče paní učitelky a kamarádů ve třídě
  • důvěřujete a spolupracujete se školkou
  • neustupujete "nátlaku" dítěte, vynucuje-li si odchod domů vztekem, pláčem, apod.
  • dobře rozlišíte projevy stesku od citového vydírání a od příznaků psychické nepohody např. vlivem začínajícího onemocnění (tedy situací, kdy Vás dítě skutečně potřebuje)
  • pro získání jistoty v novém prostředí si se svým dítětem můžete pohrát ve třídě, na zahradě MŠ, pobýt společně ve třídě při kroužku Berušky - v pondělí od 14,30 do 16,00 hodin

Dále pomáhá:

  • klidné starty z domova do školky
  • nestrašení dítěte školkou, neslibování
  • hovořit s dítětem, na co se může do školky těšit, z čeho má obavy
  • plyšáček, maskot  s "vůní domova"
  • těšení se a vedení dítěte k hraní a aktivitě, která ho "zabaví"

Učitelky a ostatní pracovnice MŠ se postarají o

  • navázání kontaktu s dítětem, vytvoření vztahu důvěry a také respektu
  • přiblížení rodiny a školy
  • atmosféru spolupráce a důvěry