Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
31 1 2 3
Ředitelské volno
4
Ředitelské volno
5 6
7
Termíny lyžování se Ski Fanaticem
8
Termíny lyžování se Ski Fanaticem
9
Divadlo v MŠ
Termíny lyžování se Ski Fanaticem
10
Konzultační odpoledne
Konzultační odpoledne
Termíny lyžování se Ski Fanaticem
11
Termíny lyžování se Ski Fanaticem
12
Termíny lyžování se Ski Fanaticem
13
Termíny lyžování se Ski Fanaticem
14
Termíny lyžování se Ski Fanaticem
15
Termíny lyžování se Ski Fanaticem
16
Termíny lyžování se Ski Fanaticem
17
Termíny lyžování se Ski Fanaticem
18
Termíny lyžování se Ski Fanaticem
19
Školský ples
Termíny lyžování se Ski Fanaticem
20
Termíny lyžování se Ski Fanaticem
21
Termíny lyžování se Ski Fanaticem
22
Termíny lyžování se Ski Fanaticem
23
Poděkování za tombolu
Termíny lyžování se Ski Fanaticem
24
Termíny lyžování se Ski Fanaticem
25
Malí cestáři
Termíny lyžování se Ski Fanaticem
26
Termíny lyžování se Ski Fanaticem
27
Termíny lyžování se Ski Fanaticem
28
Termíny lyžování se Ski Fanaticem
29
Termíny lyžování se Ski Fanaticem
30
Termíny lyžování se Ski Fanaticem
31
Termíny lyžování se Ski Fanaticem
1
Družina v době pololetních a jarních prázdnin
Termíny lyžování se Ski Fanaticem
2
Družina v době pololetních a jarních prázdnin
Termíny lyžování se Ski Fanaticem
3
Družina v době pololetních a jarních prázdnin
Termíny lyžování se Ski Fanaticem
Drobečková navigace

Úvodní strana > Základní škola > Zápis do první třídy

Zápis do 1. ročníku

Desatero pro prvňáčky

Než vašeho budoucího prvňáčka pošlete v září poprvé do školy, velmi mu ulehčíte celou situaci tím, že ho povedete už nyní k samostatnosti. Pokud zvládne následující desatero, nebude mít při startu ve škole žádné potíže.
  • Znám svoje jméno a příjmení, vím, jak se jmenují rodiče, umím pozdravit.
  • Umím správně vyslovit všechny hlásky (nebo chodím trénovat výslovnost na logopedii).
  • Umím komunikovat s dospělými, klást otázky, srozumitelně se vyjadřovat ve větách.
  • Dovedu poslouchat maminčino vyprávění se zájmem a v klidu.
  • Umím se obléknout i převléknout do cvičebního úboru, a to tak rychle, aby nikdo z mých kamarádů na mě nemusel čekat. Umím na tkaničce mašličku.
  • Umím uklidit knížky, pastelky a hračky tam, kam patří.
  • Dokážu si sám uložit věci do školní tašky.
  • Dovedu si připravit svačinku na ubrousek a po jídle si umýt ruce.
  • Dovedu kreslit tužkou a pastelkami i malovat barvami. Poznám barvu červenou, modrou, zelenou, žlutou, hnědou a černou.
  • Umím vystřihnout obrázek nůžkami s kulatou špičkou.

 

Pokud pozorujete u svého dítěte některé z následujících projevů, není třeba panikařit, je však vhodné poradit se s pediatrem nebo učitelem u zápisu.

  • Neorientuje se v základních údajích: jméno – věk - bydliště.
  • Nechce odejít od rodičů, brání se, pláče.
  • Nenavazuje kontakt, nemluví, je bázlivé, omezená slovní zásoba.
  • Chování - bez zábran přílišná uvolněnost – strach – neklid – odmítá pracovat.
  • Snadno se rozptýlí, je nesoustředěné.
  • Bez pomoci není schopno plnit příkazy.
  • Přerušuje práci, odmítá pracovat, vstává z místa, zpívá si, breptá.
  • Celkově se jeví se jako příliš dětské, hravé, rozumově opožděné.
  • Má potíže s vyjadřováním, má malou slovní zásobu.
  • Má problémy s výslovností: r, ř, sykavky, k, b, d, m, n.
  • Špatný řečový projev – není plynulý, zadrhává, koktá, mluví překotně.
  • Má problémy s gramatikou – nesprávný slovosled, časování, skloňování.
  • Má problémy s určováním geometrických tvarů.
  • Má problémy s určováním barev.
  • Problémy s prostorovou orientací: vlevo - vpravo, vzadu - vpředu, nahoře - dole.
  • Problémy v matematických pojmech méně-více, určení počtu, číselnou řadu neuvádí.
  • Při kreslení - kreslení levou rukou, nesprávné držení tužky,  celková neobratnost v jemné motorice.
  • Tempo práce – pomalé – zbrklé.
  • Neumí si umýt a utřít ruce, neumí si svléknout oblečení.
  • Nedokáže vyprávět, co přes den zažilo.
  • Nemá zájem hrát si s vrstevníky, straní se jich.
  • Jedná extrémně agresivně.