Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1
Distanční výuka 3. - 5. ročník
2
Distanční výuka 3. - 5. ročník
3
Distanční výuka 3. - 5. ročník
4
Distanční výuka 3. - 5. ročník
5
Distanční výuka 3. - 5. ročník
6
Distanční výuka 3. - 5. ročník
7
Distanční výuka 3. - 5. ročník
8
Distanční výuka 3. - 5. ročník
9
Distanční výuka 3. - 5. ročník
10
Distanční výuka 3. - 5. ročník
11
Distanční výuka 3. - 5. ročník
12
Distanční výuka 3. - 5. ročník
13
Distanční výuka 3. - 5. ročník
14
Distanční výuka 3. - 5. ročník
15
Distanční výuka 3. - 5. ročník
16
Distanční výuka 3. - 5. ročník
17
Distanční výuka 3. - 5. ročník
18
Distanční výuka 3. - 5. ročník
19
Distanční výuka 3. - 5. ročník
20
Distanční výuka 3. - 5. ročník
21
Distanční výuka 3. - 5. ročník
22
Distanční výuka 3. - 5. ročník
Pondělní uzavření školy i školky
Karanténa v MŠ
Karanténa v MŠ i ZŠ
23
Distanční výuka 3. - 5. ročník
Rozhodnutí o uzavření školy
Karanténa v MŠ i ZŠ
Rozhodnutí o uzavření MŠ
24
Distanční výuka 3. - 5. ročník
Karanténa v MŠ i ZŠ
25
Distanční výuka 3. - 5. ročník
Karanténa v MŠ i ZŠ
26
Distanční výuka 3. - 5. ročník
Karanténa v MŠ i ZŠ
27
Distanční výuka 3. - 5. ročník
28
Distanční výuka 3. - 5. ročník
Drobečková navigace

Úvodní strana > Základní škola > Zápis do první třídy

Zápis do 1. ročníku

Milí rodiče! 

Máme radost, že jste si vybrali pro svého budoucího školáka právě naši školu. Zápis do 1. třídy na školní rok 2024/2025 proběhl 10. 4. 2024 a seznam přijatých žáků  je zveřejněn na budově školy a najdete ho také ZDE. Zapsané školáčky pozveme na konci května nebo začátkem června na den ve škole na zkoušku pozvánkou, kterou jim včas osobně doručíme. Už se těšíme!

Seznam potřeb pro prvňáčky najdete ZDE.

S dotazy nás neváhejte kontaktovat na tel. čísle 601554653 nebo emailem skola@zsrablhota.cz.

Desatero pro prvňáčky

Než vašeho budoucího prvňáčka pošlete v září poprvé do školy, velmi mu ulehčíte celou situaci tím, že ho povedete už nyní k samostatnosti. Pokud zvládne následující desatero, nebude mít při startu ve škole žádné potíže.

  • Znám svoje jméno a příjmení, vím, jak se jmenují rodiče, umím pozdravit.
  • Umím správně vyslovit všechny hlásky (nebo chodím trénovat výslovnost na logopedii).
  • Umím komunikovat s dospělými, klást otázky, srozumitelně se vyjadřovat ve větách.
  • Dovedu poslouchat maminčino vyprávění se zájmem a v klidu.
  • Umím se obléknout i převléknout do cvičebního úboru, a to tak rychle, aby nikdo z mých kamarádů na mě nemusel čekat. Umím na tkaničce mašličku.
  • Umím uklidit knížky, pastelky a hračky tam, kam patří.
  • Dokážu si sám uložit věci do školní tašky.
  • Dovedu si připravit svačinku na ubrousek a po jídle si umýt ruce.
  • Dovedu kreslit tužkou a pastelkami i malovat barvami. Poznám barvu červenou, modrou, zelenou, žlutou, hnědou a černou.
  • Umím vystřihnout obrázek nůžkami s kulatou špičkou.

 

Pokud pozorujete u svého dítěte některé z následujících projevů, není třeba panikařit, je však vhodné poradit se s pediatrem nebo učitelem u zápisu.

  • Neorientuje se v základních údajích: jméno – věk - bydliště.
  • Nechce odejít od rodičů, brání se, pláče.
  • Nenavazuje kontakt, nemluví, je bázlivé, omezená slovní zásoba.
  • Chování - bez zábran přílišná uvolněnost – strach – neklid – odmítá pracovat.
  • Snadno se rozptýlí, je nesoustředěné.
  • Bez pomoci není schopno plnit příkazy.
  • Přerušuje práci, odmítá pracovat, vstává z místa, zpívá si, breptá.
  • Celkově se jeví jako příliš dětské, hravé, rozumově opožděné.
  • Má potíže s vyjadřováním, má malou slovní zásobu.
  • Má problémy s výslovností: r, ř, sykavky, k, b, d, m, n.
  • Špatný řečový projev – není plynulý, zadrhává, koktá, mluví překotně.
  • Má problémy s gramatikou – nesprávný slovosled, časování, skloňování.
  • Má problémy s určováním geometrických tvarů.
  • Má problémy s určováním barev.
  • Problémy s prostorovou orientací: vlevo - vpravo, vzadu - vpředu, nahoře - dole.
  • Problémy v matematických pojmech méně-více, určení počtu, číselnou řadu neuvádí.
  • Při kreslení - kreslení levou rukou, nesprávné držení tužky,  celková neobratnost v jemné motorice.
  • Tempo práce – pomalé – zbrklé.
  • Neumí si umýt a utřít ruce, neumí si svléknout oblečení.
  • Nedokáže vyprávět, co přes den zažilo.
  • Nemá zájem hrát si s vrstevníky, straní se jich.
  • Jedná extrémně agresivně.