Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9
Konzultační odpoledne
10
Lyžařský kurz
Lyžařský výcvik
11
Lyžařský kurz
12
Lyžařský kurz
13
Lyžařský kurz
14
Lyžařský kurz
15
Lyžařský kurz
16
Lyžařský kurz
17
Lyžařský kurz
18
Lyžařský kurz
19
Lyžařský kurz
20
Lyžařský kurz
Divadlo v MŠ
21
Lyžařský kurz
22
Lyžařský kurz
23
Lyžařský kurz
Ekologický program
24
Lyžařský kurz
Školský ples
Školský ples
25
Lyžařský kurz
26
Lyžařský kurz
27
Lyžařský kurz
28
Lyžařský kurz
29
Lyžařský kurz
30
Lyžařský kurz
31
Lyžařský kurz
1
Lyžařský kurz
2
Lyžařský kurz
Drobečková navigace

Úvodní strana > Základní škola > Zápis do první třídy

Zápis do 1. ročníku

Milí rodiče! 

Máme radost, že jste si vybrali pro svého budoucího školáka právě naši školu. Pokud jste se s výběrem školy ale stále ještě nerozhodli nebo váháte, nabízíme vám i dětem možnost navštívit nás při vyučování nebo kdykoli jindy, abyste si školu prohlédli a sami posoudili, jak se tu budete cítit. Stačí se předem ohlásit na telefonním čísle školy. 

Vzhledem k tomu, že máme omezenou kapacitu a prostory školy nám neumožňují vyhovět všem zájemcům, budeme pravděpodobně přijímat jen žáky ze spádového obvodu naší školy (Rabštejnská Lhota, Smrkový Týnec, Rabštejn a Mladoňovice včetně místních částí).

Budoucí prvňáčky, kteří nastoupí do školy ve školním roce 2020-2021, pozveme se k nám zapsat ve středu 8. 4. 2020 v čase od 14,00 do 17,00 hodin. Pokud bude dítě v den zápisu nemocné, je možné si domluvit náhradní termín. K zápisu si připravte dobrou náladu, rodný list vašeho předškoláčka a svůj průkaz totožnosti. Všechny podrobné informace a odpovědi na vaše otázky dostanete při zápisu. Je to velká událost, takový první vstup do opravdové školy chce pořádné odhodlání. My už se na vás těšíme a uděláme vše pro to, aby tenhle velký den byl pro všechny příjemný!

                                                                                     Paní učitelky z Rabštejnské Lhoty

Směrnice pro přijímání žáků do ZŠ

Desatero pro prvňáčky

Než vašeho budoucího prvňáčka pošlete v září poprvé do školy, velmi mu ulehčíte celou situaci tím, že ho povedete už nyní k samostatnosti. Pokud zvládne následující desatero, nebude mít při startu ve škole žádné potíže.
  • Znám svoje jméno a příjmení, vím, jak se jmenují rodiče, umím pozdravit.
  • Umím správně vyslovit všechny hlásky (nebo chodím trénovat výslovnost na logopedii).
  • Umím komunikovat s dospělými, klást otázky, srozumitelně se vyjadřovat ve větách.
  • Dovedu poslouchat maminčino vyprávění se zájmem a v klidu.
  • Umím se obléknout i převléknout do cvičebního úboru, a to tak rychle, aby nikdo z mých kamarádů na mě nemusel čekat. Umím na tkaničce mašličku.
  • Umím uklidit knížky, pastelky a hračky tam, kam patří.
  • Dokážu si sám uložit věci do školní tašky.
  • Dovedu si připravit svačinku na ubrousek a po jídle si umýt ruce.
  • Dovedu kreslit tužkou a pastelkami i malovat barvami. Poznám barvu červenou, modrou, zelenou, žlutou, hnědou a černou.
  • Umím vystřihnout obrázek nůžkami s kulatou špičkou.

 

Pokud pozorujete u svého dítěte některé z následujících projevů, není třeba panikařit, je však vhodné poradit se s pediatrem nebo učitelem u zápisu.

  • Neorientuje se v základních údajích: jméno – věk - bydliště.
  • Nechce odejít od rodičů, brání se, pláče.
  • Nenavazuje kontakt, nemluví, je bázlivé, omezená slovní zásoba.
  • Chování - bez zábran přílišná uvolněnost – strach – neklid – odmítá pracovat.
  • Snadno se rozptýlí, je nesoustředěné.
  • Bez pomoci není schopno plnit příkazy.
  • Přerušuje práci, odmítá pracovat, vstává z místa, zpívá si, breptá.
  • Celkově se jeví se jako příliš dětské, hravé, rozumově opožděné.
  • Má potíže s vyjadřováním, má malou slovní zásobu.
  • Má problémy s výslovností: r, ř, sykavky, k, b, d, m, n.
  • Špatný řečový projev – není plynulý, zadrhává, koktá, mluví překotně.
  • Má problémy s gramatikou – nesprávný slovosled, časování, skloňování.
  • Má problémy s určováním geometrických tvarů.
  • Má problémy s určováním barev.
  • Problémy s prostorovou orientací: vlevo - vpravo, vzadu - vpředu, nahoře - dole.
  • Problémy v matematických pojmech méně-více, určení počtu, číselnou řadu neuvádí.
  • Při kreslení - kreslení levou rukou, nesprávné držení tužky,  celková neobratnost v jemné motorice.
  • Tempo práce – pomalé – zbrklé.
  • Neumí si umýt a utřít ruce, neumí si svléknout oblečení.
  • Nedokáže vyprávět, co přes den zažilo.
  • Nemá zájem hrát si s vrstevníky, straní se jich.
  • Jedná extrémně agresivně.