Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27
Seznam přijatých žáků do 1. ročníku
Uzavření školy
Uzavření školky
28
Seznam přijatých žáků do 1. ročníku
Uzavření školy
Uzavření školky
29
Seznam přijatých žáků do 1. ročníku
Uzavření školy
Uzavření školky
30
Sběr papíru se nekoná
Seznam přijatých žáků do 1. ročníku
Uzavření školy
Uzavření školky
1
Uzavření školy
Uzavření školky
2
Uzavření školy
Uzavření školky
3
Uzavření školy
Uzavření školky
4
Uzavření školy
Uzavření školky
5
Uzavření školy
Zápis do MŠ
Uzavření školky
6
Uzavření školy
Uzavření školky
7
Uzavření školy
Seznam přijatých dětí do MŠ
Uzavření školky
8
Uzavření školy
Uzavření školky
9
Uzavření školy
Uzavření školky
10
Uzavření školy
Uzavření školky
11
Uzavření školy
Uzavření školky
12
Uzavření školy
Uzavření školky
13
Uzavření školy
Uzavření školky
14
Uzavření školy
Schůzky s rodiči ve školním roce 2019/20
Uzavření školky
15
Uzavření školy
Uzavření školky
16
Uzavření školy
Uzavření školky
17
Uzavření školy
Uzavření školky
18
Uzavření školy
Uzavření školky
19
Uzavření školy
Uzavření školky
20
Uzavření školy
Uzavření školky
21
Uzavření školy
Uzavření školky
22
Uzavření školy
Uzavření školky
23
Uzavření školy
Uzavření školky
24
25
Návrat do školy
Opatření a pravidla MŠ
Otevření školky
26 27 28 29 30 31
Drobečková navigace

Úvodní strana > Základní škola > Zápis do první třídy

Zápis do 1. ročníku

Ve středu 8. 4. 2020 proběhl na naší škole zápis do 1. ročníku a my máme pro školní rok 2020/2021 zapsaných 13 budoucích školáčků. Velmi rádi bychom je během června přivítali na návštěvě u nás ve škole, ale hygienická nařízení nám to bohužel neumožní. Během června se s rodiči spojíme a předáme jim informace k začátku školního roku. Věříme, že v září se všichni budeme mít v září na co těšit. Bude to jako rozbalení dárečku s velkým milým překvapením:-)

Desatero pro prvňáčky

Než vašeho budoucího prvňáčka pošlete v září poprvé do školy, velmi mu ulehčíte celou situaci tím, že ho povedete už nyní k samostatnosti. Pokud zvládne následující desatero, nebude mít při startu ve škole žádné potíže.
  • Znám svoje jméno a příjmení, vím, jak se jmenují rodiče, umím pozdravit.
  • Umím správně vyslovit všechny hlásky (nebo chodím trénovat výslovnost na logopedii).
  • Umím komunikovat s dospělými, klást otázky, srozumitelně se vyjadřovat ve větách.
  • Dovedu poslouchat maminčino vyprávění se zájmem a v klidu.
  • Umím se obléknout i převléknout do cvičebního úboru, a to tak rychle, aby nikdo z mých kamarádů na mě nemusel čekat. Umím na tkaničce mašličku.
  • Umím uklidit knížky, pastelky a hračky tam, kam patří.
  • Dokážu si sám uložit věci do školní tašky.
  • Dovedu si připravit svačinku na ubrousek a po jídle si umýt ruce.
  • Dovedu kreslit tužkou a pastelkami i malovat barvami. Poznám barvu červenou, modrou, zelenou, žlutou, hnědou a černou.
  • Umím vystřihnout obrázek nůžkami s kulatou špičkou.

 

Pokud pozorujete u svého dítěte některé z následujících projevů, není třeba panikařit, je však vhodné poradit se s pediatrem nebo učitelem u zápisu.

  • Neorientuje se v základních údajích: jméno – věk - bydliště.
  • Nechce odejít od rodičů, brání se, pláče.
  • Nenavazuje kontakt, nemluví, je bázlivé, omezená slovní zásoba.
  • Chování - bez zábran přílišná uvolněnost – strach – neklid – odmítá pracovat.
  • Snadno se rozptýlí, je nesoustředěné.
  • Bez pomoci není schopno plnit příkazy.
  • Přerušuje práci, odmítá pracovat, vstává z místa, zpívá si, breptá.
  • Celkově se jeví se jako příliš dětské, hravé, rozumově opožděné.
  • Má potíže s vyjadřováním, má malou slovní zásobu.
  • Má problémy s výslovností: r, ř, sykavky, k, b, d, m, n.
  • Špatný řečový projev – není plynulý, zadrhává, koktá, mluví překotně.
  • Má problémy s gramatikou – nesprávný slovosled, časování, skloňování.
  • Má problémy s určováním geometrických tvarů.
  • Má problémy s určováním barev.
  • Problémy s prostorovou orientací: vlevo - vpravo, vzadu - vpředu, nahoře - dole.
  • Problémy v matematických pojmech méně-více, určení počtu, číselnou řadu neuvádí.
  • Při kreslení - kreslení levou rukou, nesprávné držení tužky,  celková neobratnost v jemné motorice.
  • Tempo práce – pomalé – zbrklé.
  • Neumí si umýt a utřít ruce, neumí si svléknout oblečení.
  • Nedokáže vyprávět, co přes den zažilo.
  • Nemá zájem hrát si s vrstevníky, straní se jich.
  • Jedná extrémně agresivně.