Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
24
Lyžařský kurz
25
Anglické divadlo Chrudim
Lyžařský kurz
26
Lyžařský kurz
27
Lyžařský kurz
28
Lyžařský kurz
29 1
2 3
Minitaneční Besta
4
Mobilní planetárium
Mobilní planetárium
5 6 7 8
9 10
Omezení provozu školní družiny
Zkrácený provoz 10.3.
11
Divadlo v MŠ-Hastrmánkovo jaro- zrušeno
Zrušené akce
12 13 14
Dětský karneval-zrušen
15
16
Berušky-zrušené
17
Minitaneční Besta - do odvolání zrušeno
Uzavření školky
18
Program pro děti - výcvik dravců-zrušeno
19
Výstava v muzeu v Chrudimi-zrušeno
20 21 22
23 24 25 26 27
Divadlo v MŠ Jarní kočička - zrušeno
28 29
30 31 1 2 3 4 5
Drobečková navigace

Úvodní strana > Základní škola > Zápis do první třídy

Zápis do 1. ročníku

Vážení rodiče! 

Vzhledem k tomu, že stále platí mimořádné opatření, bude naše škola organizovat zápis bez osobní přítomnosti dětí ve škole. Zároveň upřednostňujeme podání Žádostí o přijetí (Žádostí o odklad) bez osobní přítomnosti zákonného zástupce dítěte ve škole. Obě žádosti jsou ke stažení níže. Zákonní zástupci mohou využít datovou schránku, email s elektronickým podpisem, poštu. Žádosti v papírové podobě také můžete 8. 4. 2020 do 16,00 hodin vložit do schránky u základní školy. Ještě v tento den po shromáždění všech podaných přihášek budou zákonným zástupcům emailem zaslána registrační čísla, pod kterými zveřejníme dne 14. 4. 2020 seznam přijatých žáků na webu naší školy. 

Kapacita školy je omezená a prostory nám neumožňují vyhovět všem zájemcům, budeme přijímat jen žáky ze spádového obvodu naší školy (Rabštejnská Lhota, Smrkový Týnec, Rabštejn a Mladoňovice včetně místních částí). Pro školní rok 2020-2021 přijmeme 14 žáků.

Termín zápisu je stanoven na středu 8. 4. 2020, do této doby je potřeba doručit žádosti škole.

S dotazy nás neváhejte kontaktovat na tel. čísle 601554653 nebo emailem skola@zsrablhota.cz.

 

Směrnice pro přijímání žáků do ZŠ

Žádost o přijetí do 1. ročníku

Žádost o odklad povinné školní docházky

Desatero pro prvňáčky

Než vašeho budoucího prvňáčka pošlete v září poprvé do školy, velmi mu ulehčíte celou situaci tím, že ho povedete už nyní k samostatnosti. Pokud zvládne následující desatero, nebude mít při startu ve škole žádné potíže.
  • Znám svoje jméno a příjmení, vím, jak se jmenují rodiče, umím pozdravit.
  • Umím správně vyslovit všechny hlásky (nebo chodím trénovat výslovnost na logopedii).
  • Umím komunikovat s dospělými, klást otázky, srozumitelně se vyjadřovat ve větách.
  • Dovedu poslouchat maminčino vyprávění se zájmem a v klidu.
  • Umím se obléknout i převléknout do cvičebního úboru, a to tak rychle, aby nikdo z mých kamarádů na mě nemusel čekat. Umím na tkaničce mašličku.
  • Umím uklidit knížky, pastelky a hračky tam, kam patří.
  • Dokážu si sám uložit věci do školní tašky.
  • Dovedu si připravit svačinku na ubrousek a po jídle si umýt ruce.
  • Dovedu kreslit tužkou a pastelkami i malovat barvami. Poznám barvu červenou, modrou, zelenou, žlutou, hnědou a černou.
  • Umím vystřihnout obrázek nůžkami s kulatou špičkou.

 

Pokud pozorujete u svého dítěte některé z následujících projevů, není třeba panikařit, je však vhodné poradit se s pediatrem nebo učitelem u zápisu.

  • Neorientuje se v základních údajích: jméno – věk - bydliště.
  • Nechce odejít od rodičů, brání se, pláče.
  • Nenavazuje kontakt, nemluví, je bázlivé, omezená slovní zásoba.
  • Chování - bez zábran přílišná uvolněnost – strach – neklid – odmítá pracovat.
  • Snadno se rozptýlí, je nesoustředěné.
  • Bez pomoci není schopno plnit příkazy.
  • Přerušuje práci, odmítá pracovat, vstává z místa, zpívá si, breptá.
  • Celkově se jeví se jako příliš dětské, hravé, rozumově opožděné.
  • Má potíže s vyjadřováním, má malou slovní zásobu.
  • Má problémy s výslovností: r, ř, sykavky, k, b, d, m, n.
  • Špatný řečový projev – není plynulý, zadrhává, koktá, mluví překotně.
  • Má problémy s gramatikou – nesprávný slovosled, časování, skloňování.
  • Má problémy s určováním geometrických tvarů.
  • Má problémy s určováním barev.
  • Problémy s prostorovou orientací: vlevo - vpravo, vzadu - vpředu, nahoře - dole.
  • Problémy v matematických pojmech méně-více, určení počtu, číselnou řadu neuvádí.
  • Při kreslení - kreslení levou rukou, nesprávné držení tužky,  celková neobratnost v jemné motorice.
  • Tempo práce – pomalé – zbrklé.
  • Neumí si umýt a utřít ruce, neumí si svléknout oblečení.
  • Nedokáže vyprávět, co přes den zažilo.
  • Nemá zájem hrát si s vrstevníky, straní se jich.
  • Jedná extrémně agresivně.