Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29
Uzavření provozu MŠ o letních prázdninách
30
Uzavření provozu MŠ o letních prázdninách
31
Uzavření provozu MŠ o letních prázdninách
1
Uzavření provozu MŠ o letních prázdninách
2
Uzavření provozu MŠ o letních prázdninách
3
Uzavření provozu MŠ o letních prázdninách
4
Uzavření provozu MŠ o letních prázdninách
5
Uzavření provozu MŠ o letních prázdninách
6
Uzavření provozu MŠ o letních prázdninách
7
Uzavření provozu MŠ o letních prázdninách
8
Uzavření provozu MŠ o letních prázdninách
9
Uzavření provozu MŠ o letních prázdninách
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Drobečková navigace

Úvodní strana > Základní škola > Zápis do první třídy

Zápis do 1. ročníku

Zápis budoucích prvňáčků se letos konal 10. 4. 2019 a ze všech uchazečů jich mohlo být přijato 17. Jejich seznam pod registračními čísly najdete v následujícím dokumentu: 

Seznam přijatých žáků do 1. ročníku

Na všechny přijaté žáčky se budeme těšit v úterý 21. 5. 2019, kdy je pozveme na celý jeden den do školy, aby si vyzkoušeli, co je od září čeká a nemine. Seznámí se mezi sebou, s prostředím, s paní učitelkou a budoucími staršími kamarády. Těšíme se na viděnou!

 

Desatero pro prvňáčky

Než vašeho budoucího prvňáčka pošlete v září poprvé do školy, velmi mu ulehčíte celou situaci tím, že ho povedete už nyní k samostatnosti. Pokud zvládne následující desatero, nebude mít při startu ve škole žádné potíže.
  • Znám svoje jméno a příjmení, vím, jak se jmenují rodiče, umím pozdravit.
  • Umím správně vyslovit všechny hlásky (nebo chodím trénovat výslovnost na logopedii).
  • Umím komunikovat s dospělými, klást otázky, srozumitelně se vyjadřovat ve větách.
  • Dovedu poslouchat maminčino vyprávění se zájmem a v klidu.
  • Umím se obléknout i převléknout do cvičebního úboru, a to tak rychle, aby nikdo z mých kamarádů na mě nemusel čekat. Umím na tkaničce mašličku.
  • Umím uklidit knížky, pastelky a hračky tam, kam patří.
  • Dokážu si sám uložit věci do školní tašky.
  • Dovedu si připravit svačinku na ubrousek a po jídle si umýt ruce.
  • Dovedu kreslit tužkou a pastelkami i malovat barvami. Poznám barvu červenou, modrou, zelenou, žlutou, hnědou a černou.
  • Umím vystřihnout obrázek nůžkami s kulatou špičkou.

 

Pokud pozorujete u svého dítěte některé z následujících projevů, není třeba panikařit, je však vhodné poradit se s pediatrem nebo učitelem u zápisu.

  • Neorientuje se v základních údajích: jméno – věk - bydliště.
  • Nechce odejít od rodičů, brání se, pláče.
  • Nenavazuje kontakt, nemluví, je bázlivé, omezená slovní zásoba.
  • Chování - bez zábran přílišná uvolněnost – strach – neklid – odmítá pracovat.
  • Snadno se rozptýlí, je nesoustředěné.
  • Bez pomoci není schopno plnit příkazy.
  • Přerušuje práci, odmítá pracovat, vstává z místa, zpívá si, breptá.
  • Celkově se jeví se jako příliš dětské, hravé, rozumově opožděné.
  • Má potíže s vyjadřováním, má malou slovní zásobu.
  • Má problémy s výslovností: r, ř, sykavky, k, b, d, m, n.
  • Špatný řečový projev – není plynulý, zadrhává, koktá, mluví překotně.
  • Má problémy s gramatikou – nesprávný slovosled, časování, skloňování.
  • Má problémy s určováním geometrických tvarů.
  • Má problémy s určováním barev.
  • Problémy s prostorovou orientací: vlevo - vpravo, vzadu - vpředu, nahoře - dole.
  • Problémy v matematických pojmech méně-více, určení počtu, číselnou řadu neuvádí.
  • Při kreslení - kreslení levou rukou, nesprávné držení tužky,  celková neobratnost v jemné motorice.
  • Tempo práce – pomalé – zbrklé.
  • Neumí si umýt a utřít ruce, neumí si svléknout oblečení.
  • Nedokáže vyprávět, co přes den zažilo.
  • Nemá zájem hrát si s vrstevníky, straní se jich.
  • Jedná extrémně agresivně.